Benefietconcert voor World Servants

In het kader van de Afrikareis die Marco deze zomer gaat maken, werkte de Harmonie zondag 3 maart mee aan een Benefietconcert in de Zuiderkerk in Sneek. Samen met de band van Geestdrift en het koor Freeze was er een middagvullend programma.

Voor onze nieuwe dirigent Arend Gerds was het concert het eerste publieke optreden. Hoewel de voorbereiding door dirigentenwisseling, gepuzzel met het te spelen repertoire, de voorjaarsvakantie en voorbereiding voor het Femuzafestival niet helemaal optimaal, brachten we een acceptabel concert voor een goed gevulde kerk. We openden ons eerste blokje met het door Arend zelf gecomponeerde Tremendus, Puttin’on the Ritz en Rolling in the Deep. Na de pauze, waarin we lootjes kochten voor Marco z’n project, openden we met een koraal gevolgd door wat carnavalsmuziek van Guus Meeuwis en we sloten af met Crazy Little thing called love van Freddie Mercury in een arrangement van Thijs Oud. Als dank voor ons bijdrage waren er heerlijke chocolaatjes.