Brassband en fanfaremuziek op najaarsconcert

De Harmonie trakteerde haar vrienden zaterdagavond op het najaarsconcert in de Oosterkerk in Sneek op een kennismaking met brassmuziek.

Daarvoor was brassband Apollo uit Grou naar Sneek gekomen. De brassband staat ook onder leiding van dirigent Piet Visser en doet 1 november mee aan het Nederlands Brassband Kampioenschap in Vredenburg Utrecht. De brassband komt uit in de derde divisie en speelt het verplichte werk Variations on Laudate Dominum. Piet Visser liet na een eerste kennismaking van het werk de verschillende variaties horen om het vervolgens nog eens te laten klinken in de akoestische ruimte. Betoverend mooi is het werk en de uitvoering mocht er ook beslist zijn. Al hoorde de dirigent nog wel wat verbeterpuntjes. De Harmonie wenst Apollo vrijdag veel succes in Utrecht.

Fanfareorkest cmv Harmonie

(klik op de foto voor panoramabeeld)

harmoniesneek25okt

De Harmonie bracht na de pauze een afwisselend en min of meer traditioneel concertprogramma beginnend met een koraal, gevolgd door een concertmars, het koraalachtige werk Hine and Hine en een solowerk voor sopraan: Demelza. Thea Brouwer gooide alle schroom van zich af en speelde een geweldige solo. Vervolgens kwam Sword of honour op de lessenaar en sloot het orkest af met Let me entertain you. Voorzitter Bea Tieleman sprak de avond aan elkaar en na haar dank aan Piet Visser, die met drie orkesten wel een hele drukke avond, was er nog een toegift in de vorm van de mars.

(Foto’s Durk Dam)

Het najaarsconcert is te horen via een streaming op www. soundcloud.com. Het in te vullen mailadres is mendeltieleman@gmail.com. Het wachtwoord is ‘harmoniesneek’. Klik op streaming en alle nummers van het concert kunnen apart afgespeeld worden.