Enthousiast slotconcert in bomvolle Eekmolen

Met een diepe buiging namen de negentien muzikanten uit groep 6, 7 en 8 van de Wilhelminaschool zondagmiddag afscheid van het publiek in een bomvolle Eekmolen. De bezoekers klapten zich de handen stuk.

Het was het afscheid van een prachtige muziekmiddag. De leerlingen kregen de afgelopen weken muziekles van Andries Kramer en lieten met het concert horen wat ze in acht weken tijd leerden. En ze konden al een aardig poepie blazen, zo bleek. Samen met de Harmonie speelden ze zelfs al het werk Counting Stars. Tjeerd, Femke en Emma durfden zelfs een solo te spelen voor de volle zaal. De meester en juf hopen dat de blazers nog even flink oefenen om straks met Kerst ook nog kerstliedjes te kunnen spelen. Het muziekvlammetje op de Wilhelminaschool lijkt ontstoken.

Aan het slotconcert werkte uiteraard de Harmonie mee, maar ook de JESband, het jeugdkorps van de Harmonie en Excelsior Scharnegoutum onder leiding van Fokje de Jong was van de partij. Op het programma stonden bekende melodieën, maar ook een echt muziekverhaal met The forgotten battle of 1666. Als interactieve binnenkomer speelde de Harmonie de mars Marchissimo, waarin de muziekinstrumenten achter elkaar in het spel komen. De leerlingen moesten met het opsteken van een briefje met daarop de naam van het instrument de bezoekers wijzen op welk instrument zich toevoegde.