Erelid Henk Hendriks overleden

Op zaterdag 21 december is ons erelid en oud-voorzitter Henk Hendriks overleden. Hendriks is 88 jaar geworden.

Hendriks was in de jaren zestig voorzitter van de vereniging en was in Sneek medeoprichter van de Muziekfederatie. De euphoniumspeler miste nadat hij geen actief lid meer was, geen enkele jaarvergadering en zat steeds weer genietend bij de concerten. Zijn betrokkenheid bij de vereniging was groot. Het was een vraagbaak als het ging om informatie uit het verleden en tot nog zeer recent regelde hij de verzekeringen van de instrumenten. De boekhouding daarvan was bij hem in vertrouwde handen.

Hendriks werd in de week voorafgaand aan het kerstconcert geopereerd aan zijn kransslagader. ,,It is jammer dat ik der net hinne kin”, zei hij daags voor de opname in het MCL in Leeuwarden. Hendriks had de laatste tijd veel last van duizeligheid. Een vervelende kwaal waar hij kranig mee omging. Hij hoopte dat de operatie verbetering zou brengen. Complicaties bij de operatie werden hem noodlottig. De Harmonie verliest in Hendriks een warme, vriendelijke en zeer betrokken muziekvriend.

De Harmonie bracht Hendriks zaterdag bij de uitvaart een muzikaal eerbetoon in de dankdienst voor zijn leven in de Oosterkerk in Sneek.Op de begraafplaats speelden we Eventide. We stonden daarbij voor het graf van oud-Harmonielid Atte van Houten. De twee muzikanten van de Harmonie liggen naast elkaar.