Harmonie neemt op slotavond afscheid van Fenneke en Mendel

De Harmonie is ‘uitgeblaasd’ voor wat betreft het seizoen 2016/17. Met het traditionele slotconcert in het dr. Wumkeshus werd het seizoen muzikaal afgesloten met aansluitend een borrel in de tuin van Tseard van der Kooi. Het was maandag ook de avond om afscheid te nemen van Fenneke en Mendel. Mendel heeft zijn hart verpand aan een muzikante van Crescendo Workum en drumt daar volgend seizoen verder. Crescendo dat overigens vanaf september gedirigeerd wordt door ons oud lid Guus Pieksma. Uiteraard wensen we Mendel veel succes bij Crescendo en hopen we ooit weer eens een oproep om hem te mogen doen. We zullen je missen Mendel en dat geldt ook voor Fenneke de eeuwige lach van de hoornsectie en gangmaker van ons muziekweekeinde op Schiermonnikoog. Fenneke verhuist naar Pijnacker om vandaar naar haar stageadres het Nederlands Forensisch Instituut in Den Haag te pendelen. Heel veel succes met de stage en stiekem hopen dat je na de stage weer terugkomt bij de Harmonie. Op de borrel in de tuin drukte voorzitter Jetze Dirk Spijksma de twee de hand. Vanwege de late vakantie en extreem late bouwvak is er dit jaar een extreem lange zomervakantie. Op maandag 4 september beginnen de repetities weer. Het eerste optreden is op zaterdag 30 september: het pleinconcert op het Schaapmarktplein.