Harmonie sluit bewogen seizoen af

De Harmonie sloot maandagavond het seizoen af met een concert in het Wumkeshus in Sneek. Op de eerste rang zat ons erelid Sinus Abma. Bea verwelkomde hem in het bijzonder. De Harmonie speelde drie kwartier in de hitte en kreeg van Abma een staande ovatie. Hij was onder de indruk van onze dirigent Piet Visser en liet weten ‘suver wat oplibbe te wezen’ door de muzikale avond. De Harmonie was komen spelen, omdat het traditionele koninginnedagconcert in het Wumkeshus niet door kon gaan vanwege de kroning. Toen is meteen afgesproken het concert uit te stellen tot een maandagavond.

Na afloop werd het seizoen besloten met een borrel en een hapje in de tuin van Jan Hiddo de Boer. Het seizoen 2012/13 waarin de vereniging haar 90ste verjaardag vierde, was een bewogen jaar voor de Harmonie. Het begon in augustus eerder dan gepland met het optreden bij de begrafenis van erelid Jan van der Meer. Daarna werd de voorbereiding voor het jubileumconcert en kerstconcert ter hand genomen. Twee concerten die goed ontvangen werden. Op het jubileumconcert in het nieuwe theater van Sneek stak de vereniging samen met Margriet Eshuijs en Maarten Peters boven zichzelf uit.

Daarna was er het grote verdriet van het overlijden van onze hoorniste Froukje en de indrukwekkende afscheidsdienst in de Martinikerk waar we speelden. Na het levensleed was er weer de levensvreugde bij het optreden in de koninginnenacht in een volle Stadhuistuin, samen met Bogerman Bigband. De NOS was zelfs live ter plekke en dat betekende dat de Harmonie te horen was in de speciale kroningsuitzending op de avond voorafgaande aan de abdicatie van koningin Beatrix. Gauke wist niet wat hij zag en hoorde toen hij de Harmonie en het werk Concordia op zijn vakantieadres zag en hoorde.

Voor het nieuwe seizoen staan er opnieuw tal van activiteiten, te beginnen met het najaarsconcert met de jeugd op 2 november in de Zuiderkerk, in december het kerstconcert met het Lemster Mannenkoor in de Martinikerk en in april willen we mee doen aan de Open Nederlandse Fanfare Kampioenschappen. Kortom de vereniging blaast nu even uit om er straks weer vol tegen aan te gaan.

Het bestuur wenst iedereen een prettige vakantie toe.