Harmonie speelt dreech programma in Boarnburgum

De Harmonie opende zaterdag het herfstconcert van muziekvereniging Looft den Heer in Boarnburgum. In een redelijk bezette kerk openden we met de mars Castel Coch, waarna Elske van der Kooi naar voren kwam om de solo in Winter Words op bugel te spelen. Dit gigantische werk dat in opdracht van Oranje Minnertsga geschreven is door Harrie Janssen voor Omar Tomasoni, de solotrompettist van het Concertgebouworkest, vraagt nogal wat van de solist.

Elske fietste zich er prima doorheen. ‘It gie net hielendal foutleas’, keek ze zelf kritisch terug, maar niemand die die foutjes hoorde. En ook de begeleiding was niet foutloos. Niettemin een topprestatie en met Elske hebben we een soliste waar we als fanfare maar wat trots op zijn. Nu we toch mooi veel slagwerkers mee genomen hadden naar Boarnburgum hebben we ook Yn Ieren en Sinen op de lessenaar gezet. Ons eigen werk, dat Jan de Haan schreef, geïnspireerd op het leven van wijlen erelid Sinus Abma. De akoestiek was wat wennen, maar we schetsten een aardig beeld van onze Sinus met melodieuze en markante tonen.

Als afzakkertje van ons toch wel serieuze programma gooiden we er nog wat hits van Coldplay tegen aan. Van deze band wordt verwacht dat ze ooit Queen van de troon in de TOP 2000 kan stoten. Als onze vertolking nu eens op de radiozenders komt, dan weten wij zeker dat dat gaat gebeuren. Met Viva la Vida sloten wij ons optreden af en maakten plaats voor fanfare Oranje Dokkum. De fanfare waar Jetze-Dirk en Alexandra hun roots hebben. Onder leiding van Andries de Haan koos dit orkest voor een veel lichter programma. Een solo voor 4 bassen sprak Marco wel aan. Wie weet zien we onze vier bassisten ook eens op de voorste rij zitten.

De thuisclub Looft den Heer sloot het herfstconcert af. Een mooie avond met drie prachtige korpsen. Een enkeling refereerde nog even aan ons historische tripje naar Brabant. Dat was echt een andere wereld. Al miste een enkeling wel een korps als Sint Antonius Lepelstraat al was het alleen maar voor de verwondering en het napraten.