Klezmer meets Fanfare in Theater Sneek

Fanfareorkest cmv Harmonie Sneek geeft zaterdag 14 maart 2015 ‘s avonds om 20.15 uur samen met ‘s werelds beste klezmerorkest Di Gojim een concert in Theater Sneek onder de titel Klezmer meets Fanfare.

Di Gojim maakt al ruim 25 jaar furore met een geheel eigen versie van klezmermuziek. Deze muziek is een mix van Oost-Europese volksmuziekstijlen, zigeuner- en joodse muziek. Slapstick, humor en emotie kruiden de optredens die een breed publiek aanspreken. Di Gojim wordt internationaal bejubeld en algemeen beschouwd als een van de beste klezmerbands ter wereld.

Di Gojim speelt op alle belangrijke podia in Nederland zoals het Amsterdamse Concertgebouw en de Rotterdamse Doelen, maar ook in het buitenland viert dit gezelschap rasmuzikanten triomfen. Van Berlijn tot Budapest en van Madrid tot Mexico City zijn zij graag geziene gasten in theaters en op festivals. In 2007 speelde Di Gojim zelfs op Broadway in New York. Waar Di Gojim ook optreedt, overal wordt het publiek geraakt door de ongeëvenaarde muzikaliteit, melancholie, ontroering en subtiele humor.

De Harmonie is blij dat ze weer met Di Gojim een optreden in Sneek kunnen verzorgen. Een van de laatste concerten van de Harmonie in het voormalige theater Amicitia in Sneek was met Di Gojim. Toen was de zaal te klein. Dat is opgelost met het nieuwe Theater Sneek.

Di Gojim wordt gevormd door: Jaap Mulder – zang, klarinet, saxofoon, bugel, Sjaak van der Reijden – accordeon, piano, Erik Roelofsen – tuba, trombone en Vincent Knaven- slagwerk.

Kaarten

Kaarten kosten 15 euro en zijn te koop bij de Evangelische Boekhandel in de Nauwe Noorderhorne, bij Theater Sneek en leden van de Harmonie. Bestellen kan ook met een mailtje naar cmvharmonie@gmail.com.