Najaarsconcert: speels en enthousiast

Het najaarsconcert van de Harmonie was met de inbreng van de Bogy’s het onderbouworkest van het Bogerman en jeugdorkest Jesband.nl uit Scharnegoutum waar onze jeugd ook bij speelt, speels en enthousiast.

De Harmonie, met dirigent Piet Visser in een nieuw pak op de bok, zette het concert in met een koraal en liet daarna op het podium van de Zuiderkerk the Phantom of the Opera klinken, gevolgd door Sorry waarbij Elske van der Kooi liet horen hoe mooi een bugel kan klinken. Met Mac Arthur Park sloot de fanfare het eerste blokje af. De Bogy’s zaten al die tijd al te wachten op hun aandeel. Onder de enthousiaste leiding van Anne Oosterhaven brachten de jongeren, waarvan de meesten nog maar drie maanden in de band spelen, met veel enthousiasme en bluf de goed gevulde zaal in beweging. Meezingen en meeklappen is het devies bij de Bogy’s waar voor alle instrumenten een plekje is van viool tot trombone.

Jesband

Na de pauze zette de Jesband onder leiding van Guus Pieksma haar beste beentje voor. Eline Talsma soleerde op haar alt sax en enkele dames uit het 17 leden tellende jeugdkorps, presenteerden het programma met verve. Trompettist Rein Jaarsma vertelt vertelt de website van de Harmonie nog even wat er gespeeld werd door de jeugd: ,,We speelden de nummers Jurasic park, chariots of fire, The young artist, Supercalifragilisticexpialidocious en Housed. Bij housed deden we een cupsong (zie foto).

Rein had nog wel een kritische noot voor de collega’s van de Bogy’s. ,,Die gingen meteen weg nadat ze hadden gespeeld, terwijl wij daar ook een uur hebben moeten wachten tot we mochten spelen.

De kweekvijver van de Harmonie, die op dit gebied samenwerkt met Excelsior Scharnegoutum, ziet er veelbelovend uit.

Na het aandeel van de jeugd pakte de Harmonie uit met populaire muziek te beginnen met A brand new Day gevolgd door Eloise, waarin Annamarije Zondervan op fantastische wijze de trompetsolo voor haar rekening nam. Met Rolling in the Deep, Jazzimut en Caravan bracht de fanfare een swingend einde aan een enthousiast muziekavond.