Reprise theaterconcert zondag in Antonius

Fanfare-orkest CMV Harmonie uit Sneek geeft zondag 25 maart vanaf 11.00 uur een gratis concert in de centrale hal van het Antonius Ziekenhuis te Sneek.

De fanfare laat tijdens dit concert het werk Yn Ieren en Sinen horen, dat in opdracht van de fanfare geschreven is door Jan de Haan. Het muziekstuk vertelt het verhaal van oud erelid Sinus Abma uit Ysbrechtum die in 2015 op 91-jarige leeftijd overleed en tot zijn 86ste bugel speelde. De Harmonie bracht de première van dit stuk op zaterdagavond 17 maart tijdens het geslaagde concert met De Kast in Theater Sneek.

Op het programma verder de vrolijke mars Lex Paciferat, koraal Guardian of my soul, The Magnificent Seven, de Piazolla Medley met als solist Wieger van der Kooi. In Perhaps Love soleren de sopraan saxofonisten Jantina Moerke en Thea Brouwer. Ook filmmuziek van The Hobbit zal klinken in de hal van het ziekenhuis. De fanfare staat onder leiding van dirigent Andries Kramer uit IJlst.