Serenade voor Esther en Pieter

Het bestuur, aangevuld met Marco op bas, bracht zaterdag 18 april een serenade aan het bruidspaar Esther en Pieter. Ze trouwden in het kerkje van Terkaple.

Op de parkeerplaats bij ons clubgebouw hadden we de Bridal Chorus van Richard Wagner in een bewerking van Simon Kerwin nog kort even doorgespeeld. De trouwdienst zou om 13.00 uur beginnen. Bij het uitkomen van de kerk zouden we inzetten. In Terkaple was nog net plaats voor onze auto’s. Uit de kerk kwam ineens onze oud-hoorniste Fenneke naar buiten die verrast was dat ze ons zag. ‘Mar it duorret nog wel efkes hear. De tsjinst moat noch begjinne.’

Het mooie weer maakte het wachten tot geen probleem. Alle tijd om weer eens bij te praten en zo hadden we dan toch maar een leuk uitje zo in coronatijd. De trouwdienst konden we via Facebook buiten volgen. Fenneke had ons nog uitgenodigd om op de kraak te komen, maar dan zou de verrassing van onze aanwezigheid weg zijn.

En dus wachtten we netjes op ons moment. Het was inmiddels bijna 15.00 uur geworden, maar toen het bruidspaar eindelijk naar buiten kwam zetten we enthousiast in. Esther en Pieter waren verrast dat de Harmonie toch nog van zich liet horen, naast alle WhatsAppjes die over de telefoon vlogen.

Wij wensen Esther en Pieter heel veel geluk en namen een boeketje mee.