Try-out concert Harmonie met Grootegast

onfkposter

Harmonie Sneek geeft op zaterdag 29 maart om 19.45 uur een try-out concert samen met de fanfare cmv Oranje uit Grootegast. Het concert wordt gehouden in de grote aula van het Bogerman aan de Hemdijk 2 in Sneek.

De Harmonie gebruikt het concert als laatste test voor het ONFK dat een week later in De Lawei in Drachten gehouden wordt. Wij komen uit in de derde divisie en spelen het werk Adornia van Jacob de Haan. Een prachtig stuk en dat is in ieder geval prettig instuderen. Ook voor de bezoeker is het een prachtig muziekstuk om naar te luisteren. We zitten met Piet Visser voor het orkest op het puntje van onze stoel.

Dat zitten ook zeker de gasten uit Grootegast. De fanfare debuteert op het Open Nederlands Fanfare Kampioenschap in de eerste divisie. Vorig jaar gaven ze acte de presence op het Wereldmuziekconcours in Kerkrade. Kortom, Oranje Grootegast laat van zich horen in de fanfarewereld. Het orkest staat onder leiding van Anne van den Berg, die ook Pro Rege in Heerenveen onder zijn hoede heeft. Het werk dat in de eerste divisie op de lessenaar staat op het ONFK is Omaggio van Marco Putz. Een technisch erg lastig werk, zeggen de kenners.

Fotobij: Anne van den Berg, dirigent van cmv Oranje Grootegast