Veelzijdig kerstconcert Harmonie goed ontvangen

merleen2 marleen4.jpg marleen3Het publiek heeft het kerstconcert van de Harmonie samen met het Lemster Mannenkoor en sopraan Marleen van Dijk zondagmiddag heel goed ontvangen.

,,Hiel mooi spile”, vond oud-muzikant Appie Hoekstra-Reijenga die oprecht had genoten. Ook de inbreng van de zangsolist werd zeer gewaardeerd. De prachtige stem gaf kleur aan het optreden. De waardering bleek ook wel na het spontane applaus na haar eerste inbreng. Het mannenkoor was als vanouds op dreef onder leiding van onze oud-dirigent Harm van der Meer.

De Harmonie, onder leiding van Piet Visser, kreeg naast de mooie vertolkingen vooral ook complimenten voor het leuke repertoire. De kerstliedjes klonken iets moderner en daarmee gaat de fanfare ook als het het kerstrepertoire betreft met de muziektrends mee.

De Harmonie is op kerstavond weer te horen in de tweede kerstnachtdienst die om 23.00 uur begint. Op kerstochtend vanaf 7.00 uur is de traditionele kerstrondgang, te beginnen bij het Antonius Ziekenhuis.

Foto’s Rinske Vellinga en Ringnalda