We moeten weer uit de hangmat

De tijd van luilakken is weer voorbij. Maandag begint het echte leven weer met de eerste repetitie van het seizoen. Onze dirigent Arend Gerds staat te popelen van ongeduld om het programma voor het buitenconcert op zaterdag 28 september in te studeren.

Lichte muziek met heel veel songfestivalnummers. De winst van Duncan met zijn Arcade op het festival in Israël heeft een beetje de songfestival koorts doen ontbranden. Ineens komen oude hits uit de muziekkast. Heel herkenbaar voor het publiek.

Meteen dus weer volle bak voor een nieuw seizoen dat wellicht ook weer een kerstconcert brengt. Komt er een uitstapje naar een andere vereniging of worden we gastheer van een club uit den vreemde. Wie zal het zeggen. Het seizoen mag nog wel wat verrassingen hebben. Verder is het wel behoorlijk dichtgetimmerd en komt ook de studiedag begin volgend jaar weer op de kalender. Ten slotte is de uitsmijter van het seizoen een optreden in Duitsland. Daarvoor nemen we de boot naar Borkum.

Acties

Kortom alle hens aan dek om er dit seizoen weer iets moois van te maken. We hopen uiteraard ook op doorstroming van senioren en jonge leden binnen de gelederen van het A-korps. Voor nieuwe leden zoeken we in het nieuwe seizoen talenten op basisscholen. Naast al het speelplezier en concerteren worden we ook in beweging gezet om de geldstroom van het korps op orde te houden. In het laatste weekeinde van oktober wordt onze inzet verwacht bij de Fancy Fair en er komt weer een bollenactie. Wat vinden jullie van het verkopen van sieruien. De oliebollen brengen altijd weer wat op en ook de suikerbroden, waar sommige vaste klanten niet meer zonder kunnen, vraagt weer wat inzet.

Nu de vakantie voorbij is is er volop energie om er tegenaan te gaan. De hangmat kan naar zolder. Volgend jaar na het optreden in Borkum kan ie weer van zolder.

Iedereen een heel prettig seizoen toegewenst

Het bestuur