Zondagmiddagconcert met pannenkoeken

Het eerste pannenkoekenconcert van de Harmonie, zondag 26 november in wijkgebouw De Schuttersheuvel in Sneek, smaakt naar meer. Lex, Annie en Jeanet bakten de overheerlijke 4-granenlekkernijen, al wisten we dat pas nadat de laatste noot gespeeld was. Tijdens het concert roken we al wel de lekkere bakkersgeur vanuit de keuken waar chef-de cuisine Lex al zijn culinaire talent uit de kast haalde om samen met de dames voor de slagroom op het concert te zorgen. Waar normaal gesproken het publiek bijna struikelend de zaal verlaat om thuis warmte, koffie of wat anders te zoeken, bleven de toehoorders nu plakken.

Zo zoet en smakelijk de pannenkoeken, zo zoet was ook het familieconcert. Met het jeugdkorps Tusken de Noaten, waar zelfs een zwarte pietje bij speelde, en met de onbevangen inbreng van onze jongste leerlingen Ella, Emma, Femke en Tjeerd had het concert al iets aanstekelijks. Waar onze dirigent Andries moeite had om de cd-recorder aan de praat te krijgen, bleef Ella ijskoud wachten met haar trompet voor de mond en kijkend van: schiet eens op. Femke en Emma op bugel en trompet en Tjeerd op zijn bariton speelden hun solo eveneens zonder enige schroom. Maar dat moet ook gezegd van Esther, Hester, Douwe en Marco die hun solo op bugel, trombone, hoorn en es-bas prima vertolkten.

Een mooie muziek- en verenigingsmiddag in de Schuttersheuvel. De Harmonie maakt zich nu op voor het grote theaterconcert met de Kast op zaterdag 17 maart in Theater Sneek.