Vereniging / Laatste concert Harmonie in Amicitia Sneek

Het najaarsconcert van de Harmonie dat zaterdag 4 november 2006 voor de laatste keer in CineSneek werd gehouden trok driehonderd bezoekers, die allen genoten van een prachtige muziekavond.

De Harmonie haalde samen met oud-stadgenoot en musicalzangeres Maaike Schuurmans alles uit de kast om het publiek te vermaken en dat lukte aardig, om een understatement te gebruiken. Wethouder Hans van den Broek prees na afloop het enthousiasme waarmee werd gemusiceerd. ,,Daar word je gewoon blij van”, zei hij stralend in de foyer fan CineSneek. Ben van der Knaap, kwartiermaker voor het nieuwe Centrum voor de Kunsten en theater in de stad sloot zich daar graag bij aan. ,,Jullie hadden er zo veel zin in. Dat straalde over op het publiek. Het was een geweldige avond”, aldus de cultuurkenner, die naarstig op zoek is naar een tussenoplossing voor amateurverenigingen nu met het sluiten van CineSneek als theaterlocatie, een leemte ontstaat.

,,We willen voorkomen dat alle amateurgezelschappen overal en nergens heen zwerven. Het is jammer genoeg niet gelukt om een als theater ingericht dock naar Sneek te halen”, liet hij doorschemeren dat de stad niet stil zit om een alternatief te vinden. De Harmonie zat in CineSneek ook niet stil. Met name het werk Windows of the World werd gepassioneerd gebracht met veel show en flair. De muzikanten kregen in de pauze een tropische regen aan complimenten over zich heen.