Een nieuw seizoen een nieuw geluid

Ik heb de titel van dit stukje een beetje gestolen van de dichter Herman Gorter, die op een sokkel aan de Luts in Balk staat. De man schreef ‘een nieuwe lente een nieuw geluid’.

Een nieuw seizoen een nieuw geluid geldt ook voor de Harmonie. Een nieuw seizoen met frisse energie dat maandagavond 29 augustus losgaat. Een seizoen met al snel een concert op zondag 16 oktober in de Noorderkerk met medewerking van de jeugd die in september op les gaat.

Het wordt een jaar zonder kerstconcert, maar natuurlijk wel de gebruikelijke kerstoptredens. Een van de hoogtepujnten wordt het Top-zondag concert op 9 februari ook in het theater Noorderkerk met medewerking van bastrombonist Mark Boonstra. We sluiten het seizoen af op Schiermonnikoog waar het zestigste Muziek en Zangfestival in juni wordt gehouden.

Maar dan zijn we bijna weer een jaar verder. Voor ons liggen de eerste loodjes en die wegen juist bij blazers erg zwaar. Embouchure opbouwen. Uiteraard zijn er ook weer wat wisselingen in de bezetting. Jisk gaat van bugel naar bariton, Wilma ruilt de bugel in voor trompet en Marco gaat van bariton naar es-bas. Dat zijn de interne veranderingen. We hopen ook een nieuwe besbasblazer te verwelkomen.

Geen reacties →