Voorverkoop Kerstconcert met Urker Zangers start 21 november

posterkerstconcertjpg

De Harmonie geeft op zaterdag 12 december om 20.00 uur samen met mannenkoor Urker Zangers een Kerstconcert in de Martinikerk van Sneek. De voorverkoop van het concert start 21 november.

In de voorverkoop kosten de kaarten 10 euro tegen 12,50 euro aan de zaal. Kaarten zijn te koop bij Evangelische Boekhandel Het Kompas in de Nauwe Noorderhorne in Sneek, bij de leden van de harmonie en te bestellen met een mailtje naar cmvharmonie@gmail.com.

Het is voor het gerenommeerde Urker Mannenkoor de tweede keer dat optreden in de Waterpoortstad. Eerder deden ze dat bij de heropening van de Martinikerk na de grote restauratie beginjaren negentig.

Over de ,,Urker Zangers”

Het mannenkoor ,,Urker Zangers” wordt opgericht op 10 februari 1968. De bekende Urker musicus Frits Bode (1926-1990) wordt de eerste dirigent, en zijn vriend Klaas Jan Mulder (1930-2008) de vaste begeleider. Bij de oprichting verkiezen de leden een zo breed en gevarieerd mogelijk origineel repertoire te zingen en dat komt geheel overeen met de muzikale opvattingen van Frits Bode. Binnen afzienbare tijd zingt het koor een afwisselend programma met o.a. gospels, spirituals, geestelijke en klassieke muziek. Het koor, de dirigent en het repertoire harmoniëren uitzonderlijk goed met elkaar. De naamsbekendheid neemt enorm toe en als gevolg daarvan geeft het koor concerten door het hele land en maakt concertenreizen naar Duitsland, Denemarken en (zelfs twee maal naar) de U.S.A.

Na het plotselinge overlijden van Frits Bode in juni 1990, wordt in 1991 de musicus en producer Roelof Elsinga uit Ommen benoemd als nieuwe dirigent. Hij begrijpt dat de ,,Urker Zangers” een gevarieerd repertoire willen zingen en, in zijn eigen stijl en op bekwame wijze, geeft hij gehoor en vorm aan de unieke identiteit van het koor.

Jacob Schenk

Jacob Schenk, dirigent Urker Zangers

Sinds 2000 is de Urker musicus Jacob Schenk (1973) de dirigent van de ,,Urker Zangers”. Zijn veelvormige muzikaliteit vormt een ideale combinatie met het veelzijdige mannenkoor ,,Urker Zangers”, dat onder zijn leiding nog steeds garant staat voor, en bekend om hun enthousiaste, gevarieerde en spontane optreden in combinatie met hun kenmerkende, frisse en krachtige koorsound. Onder leiding van Jacob Schenk heeft het mannenkoor inmiddels 6 cd’s uitgebracht, meest recent een psalmen-cd met bewerkingen van Bode en Mulder, uitgebracht in 2012, in de aanloop van het 45 jarig jubileum dat het koor in februari 2013 mocht vieren.

Geen reacties →