Groot harmonieorkest in voorbereiding op Sing-a-Longconcert in Rasterhoffpark

De repetities voor het Sing-a-Longconcert op zondagmiddag 26 juni in het Burgemeester Rasterhoffpark zijn in volle gang.

Het lukt niet om het lange programma voor deze muziekmiddag, met wat kritische kanttekeningen over de uitvoering hier en daar, in een repetitie door te spelen, maar het klonk op de eerste repetitie al veelbelovend. Samen met Excelsior Scharnegoutum en Het Stedelijk Muziekkorps vormen we een groot harmonieorkest, waar ze zelf in Limburg nog jaloers op zouden worden. We tikken met gemak de honderd muzikanten aan.

De muren van de studieruimte in het Bogerman waren er gelukkig bestand. In al het kopergeweld hebben de houtblazers het zwaar. Het is aan de dirigenten Tseard Verbeek en Arend Gerds om het enthousiasme hier en daar te temperen en de balans te vinden. Dat er met hart en ziel gemusiceerd wordt is een feit. Het wordt een prachtige zondagmiddag. Laat de zon maar schijnen.

Foto’s Ronald Mons (Fotoclub Het Filter Sneek)