Andries schenkt koffie op zijn afscheidsavond

Het moest er  nog een keer van komen; de dirigent die koffie schenkt in de pauze. Andries was er altijd van gevrijwaard maar op zijn laatste avond bij de Harmonie spoedde hij zich als een ware barista achter de bar om deze taak te vervullen.

Kort daarvoor hadden we met Amigos para siempre, oftewel Vrienden voor altijd de laatste noten onder zijn leiding gespeeld. Nee het werd niet weemoedig, al klinkt het nummer soms wel wat zwaar en in de woorden van de tekst zit ook wel een afscheid. Wellicht ook dat Andries daarna snel naar de donkere bar vluchtte en koffie uitdeelde. Na de koffiepauze wachtte hem nog een speech van voorzitter Jetze-Dirk waarin hij geprezen werd voor zijn inzet en mooie concerten met de Harmonie. Aansluitend kreeg hij een kerstpakket+ uitgereikt door Elske.

We maken er geen geheim van dat we graag verder met hem wilden, maar de trein van een tweede divisie fanfare, dit keer Excelsior Grijpskerk, denderde voorbij en die kon machinist Andries deze keer niet voorbij laten gaan. De pech voor ons zat ‘m hierin dat dit korps ook op maandag repeteert. Andries stond als broekie al voor het jeugdorkest van de Harmonie memoreerde hij in zijn afscheidsspeech. Dat was in de tijd dat zelfs Wieger nog een ukkie was. Dus al heel lang geleden.

Als docent wil Andries zich nog graag inzetten voor de Harmonie en met een Amigo para siempre kunnen we als vereniging opgewekt verder. Volgende week staat er een nieuwe interim-dirigent voor ons korps: Arend Gerds. Wellicht hebben we er straks weer een nieuwe vriend bij. Andries nogmaals bedankt en Arend welkom.

De focus tot op het laatste moment