‘Een prachtig concert met mooie momenten. Hulde’

Op een website van een muziekvereniging lees je eigenlijk altijd dat een optreden geslaagd is. Om welke reden staat er niet altijd bij; het kan zijn omdat de zaal vol zat, de muzikanten blij zijn dat ze het ervan gezweet hebben of omdat na afloop klonk dat iedereen had genoten.

Bij een festival kan er gelukkig een objectiever oordeel geplaatst worden. De juryleden Bienze IJlstra en Rob Goorhuis beoordeelden zaterdag 15 maart in dorpshuis De Mande in Nijland ons optreden en die horen alles. En als IJlstra zijn kritisch verslag afsluit met de woorden ‘een prachtig concert met mooie momenten, hulde’, dan kunnen wij het daar wel mee doen. Arend kreeg nog een compliment voor het componeren van Rewenich dat in Nijland aan het kritisch oog van de meesters werd opgedragen.

Rob Goorhuis sprak van ‘een gevarieerd en uitdagend programma. Ik heb met plezier geluisterd en genoten.’ Natuurlijk gingen aan deze lovende woorden wat kritische noten vooraf, maar daar kunnen we wel mee verder. We hebben nog twee maanden om daar aan te werken. Een mooie tussenbalans richting het jubileumconcert op 13 mei in Theater Sneek. (Foto’s Sjoerd de Vries/Femuza)