Harmonie zaterdag deelnemer Gouden Spiker Ureterp

De Harmonie doet zaterdag 21 mei mee aan het Gouden Spiker Festival in Ureterp. Enkele jaren geleden wonnen we het festival met dirigent Piet Visser, maar dit jaar is het deelnemersveld op voorhand sterker. In de derde divisie komt de concurrentie van Hâld Moed uit Oosthem onder leiding van Symen Hoekstra, die twee keer achterelkaar Nederlands kampioen werd, en de fanfare Sted Sleat met dirigent Durk Knol. De drie orkesten brengen een compleet programma met inspeelwerk, solistisch optreden en als verplicht werk staat Elburg Fantasy van Jacob de Haan op de lessenaars. Het optreden is in de avonduren vanaf 19.30 uur. De drie fanfares loten om de volgorde. De juryleden zijn Erik van de Kolk en Marten van der Wal.