Kerst met Harmonie Sneek, Signalen en Dirk S. Donker

Fanfareorkest cmv Harmonie Sneek geeft op zondag 14 december 2014 samen met het Sneker gospelkoor Signalen en organist Dirk S. Donker een kerstconcert in de Martinikerk van Sneek. Het concert begint om 16.00 uur.

De fanfare onder leiding van Piet Visser geeft ieder jaar een kerstconcert en zoekt daarbij meestal de samenwerking met een koor. Enkele jaren geleden was Signalen met dirigent Wilco Kloosterman ook al eens te gast. De samenwerking met Dirk S. Donker is voor wat betreft het concert nieuw. Op de kerstavond verzorgen afwisselend Donker en de fanfare al jarenlang de begeleiding van de Kerstnachtdienst in de Martinikerk.

dirkSdonker Foto Simon Bleeker

De fanfare speelt onder meer een kerstfantasie op thema’s van Bach en Händel, een swingend kerstnummer en het Dona Nobis Pacem. Dirk S. Donker speelt Noel van Louis Claude d’Aquin (1694-1772) en improviseert samen met trompet en trombone op koralen van Bach. Signalen brengt eigentijdse kerstsongs en aloude kerstliederen in een moderne setting. De optredens worden afgewisseld met samenzang. Het concert duurt ongeveer anderhalf uur.

Kaarten voor het concert kosten 7,50 euro en zijn vanaf 1 december te koop bij de Bibliotheek Sneek aan de Wijde Noorderhorne, de Evangelische Boekhandel in de Nauwe Noorderhorne en bij de leden van de Harmonie. En verder aan de kassa in de kerk. Reserveren kan met een mailtje naar cmvharmonie@gmail.com