Oogsttijd Harmonie met concert in Antonius

Amper een week na het prachtige concert met De Kast in Theater Sneek, waar we veel complimenten voor kregen, zaten we op zondagmorgen in de grote hal van het Antonius Ziekenhuis om het programma nog eens dunnetjes over te doen.

Onze voorstelling was iets uitgedund vanwege het ontbreken van Syb en zijn muziekvrienden bij dit optreden. We hadden het nog wel geprobeerd, maar de mannen hebben een druk programma. En dat geldt dezer weken ook voor ons. Na maanden van repeteren brak halverwege maart de oogsttijd aan met de optredens.

De hal van het Antonius stond vol stoelen. ‘Komt dat wel vol’, dachten we hardop. Het was nog vroeg want juist deze morgen was de zomertijd ingegaan. De muzikanten werden op de route richting cardiologie gewezen om daar ergens achteraf in het ziekenhuis in te spelen. Dat kon niet in de hal, want dan zouden we de kerkdienst in ’t Roefke verstoren. In de wachtruimte warmden we ons op met twee koralen en ging Andries met zijn stemapparaat iedereen langs.

Ondertussen was de ziekenhuishal helemaal vol gelopen. Alle stoelen waren bezet en sommigen moesten zelfs staande het concert volgen. Bea heette iedereen welkom namens de Vrienden van Antonius, die tweemaal per jaar een zondagochtendconcert organiseert. We kennen de akoestiek van de hal van onze kerstoptredens op Eerste Kerstdag. Het blaast licht en zo verspreidden heerlijke muziek door de ruimte en dankzij een tv verbinding konden ook alle patiënten meegenieten. Een afwisselend programma zoals we dat ook hadden in het theater bracht een uur verpozing in het hospitaal. Lof van het publiek en ook hier werd  Yn Ieren en Sinen enthousiast ontvangen.

Het was allerminst een ziekenhuisoptreden en beslist voor herhaling vatbaar. Het schijnt (maar dat is niet bevestigd) dat alle patiënten een dag later naar huis konden. Muziek is immers het beste medicijn.

De foto’s zijn gemaakt door Hendrik Huitema van Fotoclub De Spil Sneek