Vrolijke noten op Femuzafestival in Nijland

Op zaterdag 12 maart speelden we op het jaarlijkse Femuzafestival in Nijland. Het was het eerste optreden na de lockdown die in december was afgekondigd.

De voorbereidingstijd was niet al te lang en daarom konden we ook niet aan het verzoek gehoor geven om een concourswerk te laten horen. We begonnen met L’Entracte van Jan Bosveld, gevolgd door Consolation van Jan de Haan, een koraalbewerking op het koraal Wer nur den lieben Gott lässt walten. In 2009 geschreven in opdracht van het Friesch Dagblad en de Christelijke Bond van Muziekverenigingen in Friesland, nu opgegaan in de OMF.

Verder brachtenwe And there I find You speciaal voor Esther haar trouwerij geschreven, maar nu dus voorgeschoteld aan een breder publiek. Elske speelde Londonderry Air waarmee ze getuige de juryverslagen de oren van de juryleden streelde. Met Brave van Philip Sparke sloten wij ons optreden af. Het festival werd gewonnen door Stadsfanfare Bolsward, het vroegere Oranje Bolsward.