Warme en ontspannen sfeer op najaarsconcert

De Harmonie kijkt terug op een prachtig najaarsconcert met Gerrit Breteler in de Zuiderkerk van Sneek. De kerk was gevuld met tweehonderd bezoekers.Zij kregen een gevarieerd programma voorgeschoteld door orkest en solist. Dirigent Piet Vissser die zijn concertdebuut maakte met de Harmonie blikte tevreden terug op de muzikale avond. In zeven weken tijd had het orkest een programma met twaalf nummers ingestudeerd. Meest in het oogspringende was de uitvoering van het vrolijke en beweeglijke Lord Tullamore. Gerrit Breteler zorgde met zijn melancholische teksten voor een passende herfstsfeer, maar mistroostig werd het beslist niet. In tegendeel. Het publiek ging recht zitten voor de prachtige zang van de stoere zanger uit Nes, die zich het lot van het Friese landschap na aan het hart ligt, zo blijkt uit zijn teksten. Zijn zang werd prachtig begeleid door pianist Clara Rullmann. Als God dan uit Jorwert verdween, zoals Breteler in navolging van Mak bezong, dan heeft God in ieder geval nog twee profeten gestuurd om ervan te getuigen, zo complimenteerde korpsvoorzitter Bea Tieleman de zanger. Korps en solist kregen van het publiek een staande ovatie.

Afscheid

De Harmonie nam met een bloemetje afscheid van slagwerker en oud-voorzitter Guus Pieksma, die dirigent wordt bij De Lytse Sudwesthoeke in Stavoren. En juist die vereniging oefent ook op maandagavond.

Geen reacties →