Uitstapjes

Openluchtspel Fanfare: het evenement van 2006

Het openluchtspel Fanfare bepaalde in 2006 voor een groot deel het reilen en zeilen bij de Harmonie. In februari begonnen de voorbereidingen die uiteindelijk in juni uitmondden in vier optredens in een week. Het was een intensieve maar fantastische tijd voor de vereniging. De samenwerking met Teater Snits ging van een leien dakje en eigenlijk was er na afloop een gevoel van leegte en heimwee naar Brederwiede en de terrassen van Krijns en Geursen. Liefst 5000 mensen kwamen kijken naar het openluchtspel bij de Stuiverse brug. Een delegatie uit Giethoorn was zo enthousiast dat ze het hele spel graag in 2008 opgevoerd ziet worden in Giethoorn. In dat jaar is het vijftig jaar geleden dat Bert Haanstra de beroemde film maakte. De fanfare klonk nog lang na in de stad. De Harmonie heeft er met veel plezier aan gewerkt en de muzikanten ontpopten zich tot ware toneelspelers. Een ervaring die niemand had willen missen. Hier onder volgen een paar foto’s van de Fanfare. Van het openluchtspektakel is ook een dvd gemaakt.

Geen reacties →