Friesch Dagblad: Optreden Harmonie was prachtig

De recensie in het Friesch Dagblad van maandag 20 juni over het Galaconcert was nogal een negatieve toonzetting. Wij voelden ons natuurlijk aangesproken. Een bezoekje aan de burelen van de scribent op de cultuurredactie van het FD leerde dat hij wel had genoten van het optreden van de Harmonie. ,,Moaie klank, suver, niks op oan te merken. Jim ha in moai korps.” Dat had ik natuurlijk ook graag in de krant gelezen, maar ik begrijp dat de kolommen niet langer waren. ,,Mar jimme hiene yn it teater fansels wol wat bylden fan Elburg sjen litte kind”, voegde hij er in een adem aan toe. ,,It wie in galakonsert, mar dat wie oan de oanklaaiing net te merken. Dat koe folle better en oars moat it net gala hjtte, misliedend sa”, ging het verder bij een kop koffie. Muzikaal was het op een uitzondering na een mooie avond. Het was de reis naar Sneek zeker waard geweest. En Femke Galama vormde al helemaal de kers op de taart. Daar had de recensent echt van genoten. ,,Mar je moatte wolris wat prikkelje no”, glimlachte hij.

De recensie in het Friesch Dagblad staat achter deze link: galaconcert