Harmonie in concert met JES-band en Bogy’s

jeszomer

De Harmonie geeft op zaterdag 2 november om 20.00 uur samen met jeugdorkest JES-band en de Bogy’s, het orkest van de onderbouw van Bogerman, een najaarsconcert in de Zuiderkerk van Sneek. De entree is 5 euro. Donateurs krijgen een euro korting.

De JES-band staat onder leiding van Guus Pieksma en is het jeugdorkest van Excelsior Scharnegoutum waar ook de leerlingen van de Harmonie in spelen. De band brengt prettig in het gehoor liggende liedjes. De muzikanten laten ook al horen wat ze individueel in de mars hebben.

De Bogy’s is de kweekvijver van de Bogerman Bigband. De ongeveer 50 leerlingen uit de onderbouw repeteren iedere week een lesuur, wat ze zelf een banduur noemen onder leiding van Anne Oosterhaven. De bezetting van de Bogy’s bestaat uit een ritmesectie, trompetten, trombones, saxen, hobo’s, klarinetten, violen, fluiten, accordeons en natuurlijk zangeressen. Met een breed repertoire van de Rolling Stones tot Anouk en van de Red Hot Chili Peppers tot The Offspring kunnen de Bogies ‘elk publiek aan’.

De Harmonie tenslotte laat het deze avond ook swingen met Caravan van Duke Ellington, The Phantom of the Opera van Andrew Lloyd Webber, Mac Arthur Park van Jim Webb en Jazzimut van Marc Jeanbourquin. De Harmonie schuift met Elske van der Kooi en Annamarije Zondervan twee solisten naar voren op deze avond. Elske soleert op bugel in Sorry van Kiteman en Annamarije haalt op trompet waanzinnige riedels uit de kast in Eloise van D. Broadbent.

Bogies 2013-2014