Koffie voor zangers en blazers

De geschiedenis van de jaarlijkse Kerstrondgang van de Harmonie langs het ziekenhuis en de verzorgingscentra Frittemahof, Bonifatiushuis en Dr. Wumkeshus in Sneek kreeg op de vroege kerstochtend een verrassende wending toen alle muzikanten en zangers halverwege de serenade bij het dr. Wumkes uitgenodigd werden om naar binnen te komen. Daar zaten al veel oudjes, maar die konden ons niet horen, terwijl we de wijk Sperkhem vervulden met kerstmuziek. We gingen graag op de uitnodiging in, tenslotte zingen we overal al binnen en doen we het voor hun. In de warmte van de recreatiezaal werd Hoor de englen zingen d’eer, Stille Nacht en het Ere Zij God uitbundig gezongen en gespeeld en zongen enkele bewoners ook hartstochtelijk mee. De koffie na afloop werd zeer gewaardeerd door de grote schare zangers. Gerke, broer van Jan Hiddo, had dit afrondende feestje van de rondgang nog nooit meegemaakt, terwijl hij al sinds jaar en dag met de rondgang meegaat. Hij genoot ervan. Ook de kerststol ging er in bij zangers en blazers. Als de afsluiting van deze rondgang van mond tot mond gaat, wordt het koor van zangers volgend jaar wellicht nog groter. De rondgang verliep heel vlot vanwege het milde kerstweer. Het was de een na warmste Kerst sinds de metingen van het KNMI. Door de snelle verplaatsing van koor en korps konden er per locatie gemakkelijk vier liederen gezongen worden.