Kids in Concert met Jesband en leerlingen Wilhelminaschool

De Harmonie houdt op zondag 6 november om 16.00 uur een Kids in Concert in wijkgebouw De Eekmolen aan de Frederikhendrikstraat 22 in de wijk Sperkhem in Sneek.

Kinderen van de Wilhelminaschool uit de wijk en de Jesband staan centraal bij dit zondagmiddagconcert. De Harmonie sluit met het concert een leerlingenproject af op de Wilhelminaschool. De kinderen uit de groepen 6,7 en 8 hebben er sinds de zomervakantie kennisgemaakt met kopermuziek. Onder leiding van Andries Kramer leerden ze de basisbeginselen van het spelen op een koperinstrument. Op het concert spelen ze al enkele stukken met het orkest mee en zullen ze trots laten horen wat ze in een paar weken hebben geleerd.

De Jesband, die sinds de zomervakantie onder leiding staat van Fokje de Jong uit Franeker, laat eveneens horen wat het in huis heeft. De Jesband is ook enorm verjongd, omdat een aantal leden na de vakantie de overstap naar de A-orkesten van Sneek en Scharnegoutum heeft gemaakt. In het A-orkest tenslotte, is ook behoorlijk geschoven met de poppetjes, en zijn ook nieuwe leden aangeschoven. Een prachtig moment om op deze zondagmiddag kennis te maken met het jong elan van de Harmonie.