Theaterconcert Harmonie met De Kast

Fanfareorkest cmv Harmonie Sneek houdt op zaterdag 17 maart 2018 een groot concert in Theater Sneek waaraan de populaire Friese popgroep De Kast meewerkt. Syb van der Ploeg en zijn band zullen de Harmonie deze avond bijstaan om er een spectaculaire muziekshow van te maken, die in het kader van KH2018 een Fries tintje krijgt.

Première

Bijzonder  op deze avond is de première van het fanfarewerk Yn Ieren en Sinen, geïnspireerd op het leven van ons wijlen erelid Sinus Abma. Het werk is in opdracht van de Harmonie geschreven door de Friese componist Jan de Haan uit Oranjewoud. Het werk is geschreven voor de derde divisie fanfare en wordt door De Haan aangedragen om als concourswerk te kunnen fungeren in deze divisie. Het werk heeft als Engelse subtitel A Man’s Destiny, zodat muzikanten over de hele wereld er mee aan de slag kunnen. Voor de Harmonie is het voor het eerst in haar 95-jarige geschiedenis dat het een compositieopdracht heeft laten schrijven.

Concert

Op het concert spelen De Kast en Harmonie afwisselend maar ook samen. Grote hits als In Nije Dei en Eltse grins foarby zullen niet ontbreken.

Kaarten

Kaarten voor het concert kunnen besteld worden bij Theater Sneek. De entreeprijs is 17,50 euro. Klik op  bestel kaarten om ze alvast te bestellen.