Zonovergoten pleinconcert in hartje Sneek

Het concert op het Schaapmarktplein voor Sneek Promotion pakte zaterdagmiddag 24 mei bijzonder zonnig uit.

De muzikanten waren de kou en nattigheid van vorig jaar nog niet vergeten. De onweersbuien dreven echter ten noorden van Leeuwarden over de provincie. In Sneek scheen de zon en zette de Harmonie klokslag twee uur de concertmars On Wings of Liberty in.

Daarna durfden we het aan om het concourswerk Adornia voor het voetlicht te brengen. Dat ging heel best, al verstoorde de orgelman ons optreden wel een beetje. Hij draaide bij de Burgstraat bij het horen van de fanfare zijn historische Hollandse glorie nog wel, maar de orgelmuziek was op de achtergrond nog wel te horen.

Na Adornia werd onze muziek voor het talrijke publiek weer wat bekender, met a Brand new day, Skyfall en Let me entertain you. Na een ijscopauze van een half uurtje herhaalde we ons blok nog eens. We hadden de stoelen nog niet opgepakt of het draaiorgel draaide al weer de bekende tulpen uit Amsterdam op het Schaapmarktplein.

Foto’s Rinske Vellinga