Andries Kramer dirigent Harmonie Sneek

Andries Kramer uit IJlst is de nieuwe dirigent van de Harmonie.

Andries is geen onbekende voor de Harmonie. Hij dirigeerde twintig jaar geleden al het jeugdorkest van de fanfare uit Sneek en viel af en toe in bij absentie van een dirigent. Na het afscheid van Piet Visser in december vorig jaar nam Andries het dirigeerstokje ad interim over. Dat beviel leden en bestuur uitstekend. Het tijdelijke karakter werd daarom kort voor de zomervakantie beklonken met een contract voor onbepaalde tijd.

De Harmonie is blij met de komst van Andries Kramer, die als docent aan het Kunstencentrum Atrium in Sneek, van betekenis kan zijn bij de werving en scholing van jongeren voor het korps. Het winnen van jeugdleden heeft prioriteit om het voortbestaan van de vereniging te kunnen waarborgen.

Korps in de klas

Het nieuwe jeugdbeleid krijgt na de zomervakantie al gestalte met de start van het project ‘Korps in de klas’ op de Julianaschool in Sneek. De Harmonie heeft dit project toegewezen gekregen van de Organisatie voor Muziekverenigingen Fryslân. Meer informatie hierover zie: korps in de klas