Dikke eerste prijs Harmonie op Schier

De Harmonie heeft zaterdag 6 juni een dikke eerste prijs gewonnen op het 58ste Zang- en Muziekfestival op Schiermonnikoog. Voor de vertolking van Legend of the Mountain van Jacob de Haan scoorden we liefst 85 punten.

Een ongekende prestatie, want dirigent Andries Kramer vroeg zich twee weken terug nog af wat we er eigenlijk te zoeken hadden. Nou ja, in ieder geval gezelligheid, want voordat er nog maar een noot gespeeld was, zat de sfeer er al in. Dat moest ook wel, want het was een lange dag. Om half tien stonden de meesten al op de kade van Lauwersoog. Koffie uit een automaat en nog een uur wachten op de boot.

Als of we weken op reis gingen, zo bepakt en bezakt met koffers en uniformen. Eenmaal aan boord was er lekker koffie met gevulde koek en veel zon op het zonnedek. Al rozig van de zon stapten we op Schier in de gehuurde bus die ons naar de remise bracht waar we onze instrumenten en kleding konden stallen. Vervolgens terrasjes opzoeken, van muziek en zang genieten of gewoon naar het strand.

Wat een pracht dag, maar er moest nog wel gepresteerd worden. Hutjemutje zaten we op het podium. Zo klef waren we nog nooit geweest, maar het leidde niet af. In tegendeel. We wisten het kat en muisspel van The Legend perfect neer te zetten. Tenminste het publiek en de jury waren lovend. Liefst 85 punten. Met 80 waren we al de koning te rijk geweest. Het maakte het nazitten ook nog eens prachtig, al kon het resultaat de dag nooit meer kapot maken.

Om kwart over negen in de avond meerde de Rottum weer aan in de haven van Lauwersoog. Terug naar Sneek met de herinnering aan een fantastische harmoniedag op Schier.

Alle uitslagen op een rijtje; Uitslagen deelnemende muziekverenigingen 2015

De dag in beelden

Een bus vol met Harmonieleden

In de wachtrij voor de boot