Erelid Anne van der Meer overleden

Op woensdag 29 november is ons erelid Anne van der Meer op 90-jarige leeftijd overleden.

We brachten hem in september een serenade toen hij zijn negentigste verjaardag vierde. Het muzikale cadeautje viel zeer in de smaak. Glunderend hoorde hij de muzikale ode aan, gezeten in een stoel in de voortuin. Toen hij enkele weken later zijn heup brak werd de gezondheid van Van der Meer erg broos. Hij moest revalideren in de Ielânen in Sneek, maar knapte zodanig op dat hij weer naar huis kon. Toch was het onzeker of hij wel bij het jubileumconcert op 18 november kon zijn.

Gelukkig lukte het hem om daarbij aanwezig te zijn en hij had zijn zinnen ook wel gezet op dit uitje. Stralend en glimlachend van genot zat hij in zijn rolstoel op de eerste rij. Muziekvereniging Excelsior was hem alles. Hij begon er als 8-jarige op piston en nam meer dan zestig jaar later afscheid als slagwerker van het orkest. Daarbij werd hij vanwege zijn verdiensten voor de club erelid. Met de kinderen bij het korps en later ook de kleinkinderen bleef hij altijd betrokken bij het wel en wee van de vereniging.

We wensen onze leden, zijn dochters, Sietje en Minke, kleinzoon Domin en verdere familie sterkte om zonder hem verder te kunnen.