Erelid Jan van der Meer overleden

Ons erelid Jan van der Meer (1930) is zaterdag 18 augustus overleden in Sneek. De Harmonie speelde donderdagmiddag onder leiding van Jan van Dam bij de afscheidsdienst in het Uitvaartcentrum Sneek.

Van der Meer was vanaf 1970 lid van onze vereniging en speelde bes-bas. Tot 2005 speelde hij nog actief mee met de Harmonie. Zijn laatste optreden met het korps was met kerst dat jaar. (foto beneden) Hij vond zelf dat het niet meer kon en zei er lachend bij: ik wol ek net fuortsjoerd wurde. Bij zijn afscheid werd hij benoemd tot erelid van de club.

De korpsmuziek was zijn lust en zijn leven. De in Warnswerd geboren Van der Meer leerde als jongen van 10 al musiceren in het dorp waar in 1882 de eerste fanfare van Friesland opgericht werd. Naast zijn drukke werk vond hij altijd tijd om te musiceren met de Harmonie. Wij zullen zijn warme belangstelling voor ons korps en zijn betrokkenheid missen. Wij wensen zijn vrouw, de kinderen en kleinkinderen sterkte in deze tijd.

Foto’s Karel Schaftenaar