Groot koor bij Kerstrondgang

fotorond2fotorond1De Kerstrondgang van de Harmonie trok op kerstochtend meer dan 150 zangers. Ike van Ommen moest naar de kopieermachine om de zangers allemaal van tekst te kunnen voorzien en er waren al ruim 100 exemplaren gedrukt. Ondanks de korte nacht van de Harmonikanen, die om 00.15 nog de laatste klanken in de Martinikerk lieten horen, was het enthousiasme groot. Liefst twintig muzikanten hadden hun wekker goed gezet. Overigens waren niet alle muzikanten leden van de Harmonie. Onder de blazers viel Liz King uit Chicago op. Ze had de trombone van Hester geleend (Slim Hester jij kon uitslapen..) Liz werkt in IJmuiden en viert kerst bij Fenneke in Hommerts.(Het hele verhaal vertelt Fenneke graag..) Dan moet je natuurlijk meedoen als je trombone kunt spelen. En dat ging heel goed merkte Gauke op. Ze kan op maandag wel meeschuiven, maar het zal bij de bijzondere kerstuitvoering blijven. Ze vond het trouwens amazing. Dat vonden de bewoners van de verzorgingscentra ook. Een oude bewoners in haar huispakje gezeten in een rolstoel genoot er van in Frittemahof en vond dat het allemaal veel te snel voorbijging. En zo gaat dat met leuke dingen. In het Wumkeshus vonden ze ons echter maar laat, want wachten duurt nu eenmaal lang. Ze dachten dat we niet meer zouden komen, maar mevrouw Yntema wist zeker dat we koffie kwamen drinken. Dus dat kwam allemaal goed. Ook daar klonk uiteindelijk Ere zij God. Elske had de leiding en bedankt de zangers en wenste iedereen een goede kerst.