Grote stap gezet in samengaan Harmonie en Excelsior

De leden van de christelijke muziekvereniging Excelsior uit Scharnegoutum hebben maandag 11 december in een bijzondere Algemene Ledenvergadering in het It Swettehûs unaniem ingestemd met het opheffen van de vereniging en samen te gaan met Fanfareorkest CMV Harmonie Sneek.

Tegelijkertijd hebben de leden van de Harmonie ingestemd met de komst van de Scharnegoutumers. Met het samengaan van de beide verenigingen verandert de naam. De nieuwe naam werd op de vergadering werd maandag in een gezamenlijke vergadering vastgesteld, maar houden we voor de buitenwereld nog even geheim. Zodoende kunnen we die mooi ten doop houden tijdens het huwelijksconcert op 16 maart in de Martinikerk. We zijn informeel al meer dan 9 maanden samen, dus daar komt geen praat van.

De oprichtingsakte van de nieuwe muziekvereniging wordt tijdens het feestelijk ‘huwelijksconcert’ in het bijzijn van notaris Gerard Vellinga ondertekend. De ontstane vereniging telt met de jeugdleden vijftig muzikanten en staat onder leiding van dirigent Arend Gerds. De repetities van het korps vinden plaats in dorpshuis It Swettehûs in Scharnegoutum.