Harmonie aan vooravond abdicatie live op Nederland 1

Het Oranjeconcert in de Stadhuistuin van de Harmonie met de Bogerman Bigband trok maandagavond een enkele honderden mensen. Bijzonder was de aanwezigheid van een cameraploeg van de NOS. Die interviewde bezoekers over de afscheidsrede van koningin Beatrix die tijdens het concert op een groot scherm getoond werd. Astrid Kersseboom noemde het vanuit haar glazen studio op de dam zo. Voor de rede van de koningin werden de instrumenten even in de koffer gedaan. Op de achtergrond van de interviews waren de klanken van de Harmonie te horen op de Nederlandse televisie. Met name Elske was close in beeld, maar ook Piet was duidelijk herkenbaar te zien. De combinatie bigband met haar zangeressen en de Harmonie zorgde voor een opzwepend concert. De Harmonie trotseerde graag de kou voor dit warme enthousiast ontvangen optreden. Op de foto speelt de Bogerman Bigband met als soliste op alt-saxofoon Annegreet Silvius.

Foto Karel Schaftenaar