Harmonie Sneek/Excelsior Scharnegoutum met Limburgse topfanfare in Martinikerk Sneek

Fanfareorkest CMV Harmonie Sneek geeft op zaterdagavond 15 juli een gratis zomeravondconcert in de Martinikerk van Sneek. Aan het concert werkt Fanfare Ellona uit het Limburgse Ell mee. Het concert begint om 20.00 uur.

De Harmonie geeft het concert samen met partnerfanfare Excelsior Scharnegoutum. Het bijzondere is dat alle drie orkesten dit jaar hun 100-jarig bestaan vieren. De Limburgers vieren dat met onder meer met een weekeinde op een kampeerboerderij bij Sneek. De Limburgse fanfare speelde tot voor kort in de concertdivisie. De vereniging is vanwege verjonging een paar divisies afgezakt, maar heeft de ambitie de weg terug weer op te pakken en zal dat laten horen in de akoestische kerk van Sneek.

De orkesten brengen afzonderlijk een programma. Het wordt vooral een avond met toegankelijke zomeravondmuziek. Het concert betekent voor de verenigingen de afsluiting van een lang seizoen. Een bijzonder jaar voor de Sneker fanfare die een jaar lang activiteiten had vanwege het eeuwfeest.

De party is overigens nog niet helemaal over. Excelsior Scharnegoutum, waarmee de Snekers een korps vormen, viert in november haar 100 jaar bestaan met een groot concert in het dorpshuis van Scharnegoutum.