Harmonie steekt boven zichzelf uit met Margriet Eshuijs

Met een grandioos jubileumconcert steeg de Harmonie Sneek zaterdag in Theater Sneek boven zichzelf uit.

De ruim 400 bezoekers reageerden enthousiast op de kwaliteit, variëteit en attractiewaarde van het concert met Margriet Eshuijs, Maarten Peters en Co Vergouwen. ,,Ik heb er de reis door de sneeuw vanuit Rotterdam graag voor gemaakt”, reageerde oud-Sneker Niels Flach tijdens de afterparty bij de muziek van Yellow.

Co Vergouwen sprak zijn bewondering uit voor het de Harmonie. Margriet deed dat al op het podium waar ze de fanfare steevast ‘dit fantastische orkest’ noemde. Maarten Peters had Music kon zijn oren amper geloven hoe strak de fanfare hem begeleidde in de lastige nummer. Alle complimenten voor dirigent Piet Visser.

Sytze Bosma uit Bolsward, voorzitter van de Femuza (Federatie Muziek en Zang in SWF), die een cadeautje meenam voor de vereniging, had een geweldige avond gehad. ,,Jim ha prachtich spile en it passe ek allegear by de muzyk fan Margriet. Dit stie as in hus. Myn komplimenten.”

De vertegenwoordiger van hoofdsponsor De Waard grondwerken was ook onder de indruk. ,,Ik kom net alle dagen by sokke konserten, maar dit wie fantastys.” Dat vond ook Theo de Vries van Bootservice de Vries uit IJlst. Hij dacht dat hij het concert gemist had in de veronderstelling dat het vrijdag was, maar gelukkig trof hij Jan Riemersma op het goede moment. Hij genoot met volle teugen van het concert. ,,Jim bin super.”

En zo werd de ene na de andere veer uitgedeeld aan muzikanten van de Harmonie. Het nieuwe concourswerk dat maandag op de lessenaar komt, zal de club wel weer met de voeten op aarde zetten. Het orkest werkt vanaf nu toe naar het Gouden Spikerfestival eind mei in Ureterp dat vorig jaar gewonnen werd. We gaan natuurlijk voor prolongatie. Tussendoor is er ook nog het Koninginnenachtconcert in de stadhuistuin van Sneek.

Een eerste foto impressie. Dubbelklik op de foto’s om ze groter te maken.
>>>>> Later meer.
Foto’s Rinske Vellinga