In memoriam Froukje Algra-Bootsma

De Harmonie heeft vrijdag 15 maart met groot verdriet kennisgenomen van het overlijden van onze hoorniste Froukje Algra. Ze is 48 jaar geworden.

Froukje was van kinds af aan verbonden met de Harmonie. Ze volgde haar vader naar de fanfare, die een belangrijk deel werd van haar leven. Ze was actief binnen het bestuur waarbij geen detail over aanstaande concerten en dagelijkse beslommeringen van de vereniging haar ontgingen. Ook toen ze niet meer in het bestuur zat, bleef ze nauw betrokken bij organisatorische zaken en was er zorg voor het korps. Froukje kon je voor ieder klusje vragen. Ze genoot van het voorbereiden van studiedagen en weekendjes uit, zoals het uitstapje naar de Wieringermeer.

Drie jaar geleden werd ze ziek. De Harmonie was van slag, want het zag er zeer ernstig uit. Froukje kwam echter wonderbaarlijk terug, wel in de wetenschap dat ze de ziekte niet de baas kon worden. Met ups en downs streed ze moedig tegen kanker. We bewonderden haar. Met het oog op het jubileumconcert in februari dit jaar probeerde ze zelfs weer om hoorn te spelen. Ze vroeg echter te veel van zichzelf en haakte na een paar repetities af. Meespelen was onmogelijk, wat een enorme teleurstelling moet zijn geweest voor de wilskrachtige Froukje, maar ook voor ons. We hadden het haar zo gegund om met ons de sterren van de hemel te spelen op het podium van Theater Sneek. Gelukkig was ze er als toeschouwer wel bij.

Vandaag kwam er voor ons op veel te jonge leeftijd een einde aan haar leven. Wij zullen haar missen. Wij wensen Peter en de kinderen Marco en Ichelle en haar moeder en verdere familie heel veel sterkte en Gods nabijheid toe om dit enorme verlies te verwerken.

Bestuur, leden en dirigent