Intensieve studiedag werpt vruchten af

Met een tevreden gevoel sloot dirigent Piet Visser zaterdag de studiedag af. De studiedag begon om half tien met koffie en gebak in de foyer van Bogerman aan de Hemdyk 47. Bea en Alexandra hadden met geld van een supermarktsponsor inkopen gedaan.

Vanaf 10.00 gingen de saxofoons onder leiding van Jan van Dam, de trompetten en bugels met dirigent Andries Kramer en de rest met Piet Visser aan de slag voor de concertwerken die op 9 februari gespeeld worden tijdens het jubileumconcert met Margriet Eshuijs in Theater Sneek.

Na ruim een uurtje spelen was er opnieuw koffie en de liefhebber wist ook nog wel een stukje taart te scoren, waarna het opnieuw blazen geblazen was. Ondertussen maakte Rinske in de docentenkamer de lunch klaar met broodjes kaas, vlees, salades en warme soep. Dat liet zich goed smaken, waarna om half twee de tuttirepetitie begon.

Een intensieve dag die ook weer zomaar voorbij vloog. ,,We ha in soad dien”, blikt Visser tevreden terug op de dag. ,,As we dit sa trochsette dan sette we in prachtich konsert del.” Met die woorden genoten we nog van een borrel met hapje. Tegen zessen spoedde het gezelschap zich naar de De Wijnberg waar ons als afsluiting een diner in drie bedrijven wachtte.