Klassiek kerstconcert Harmonie Sneek met kamerkoor (filmpje)

Het kerstconcert van de Harmonie samen met kamerkoor Con Amore Musica uit Bolsward onder leiding van dirigent Gerben van der Veen in de Martinikerk van Sneek is zondag 12 december enthousiast ontvangen door de driehonderd bezoekers.

Het concert met het kamerkoor had een klassiek tintje. De fanfare speelde voornamelijk kerstmuziek van bekende componisten als Jan de Haan en Jacob de Haan. Koor en orkest brachten samen het Gregoriaans klinkende Introïtus voor Kerst. Con Amore Musica zong eigentijdse kerstliederen, zoals het Omnis Una van Urmas Sisask en O Magnum Mysterium van Gerben van der Veen. Van Jan de Jong zong het koor het Friese lied Jou us dreamen (zie Youtube filmpje).

De fanfare speelde als enige niet-kerstfantasie het gedragen en indrukwekkende Vitae Lux van Frode Alnaes. In Noorwegen is het werk een muzikaal monument geworden bij de herdenkingen na de aanslagen in Oslo en op Utoya vorig jaar.  Het kerstconcert werd door koor en orkest samen afgesloten met Away in a manger en Ich stehe an Deiner Krippe her.