Orgel, zang en fanfareklanken op Kerstconcert

Het kerstconcert van de Harmonie was zondagmiddag in een matig gevulde Martinikerk een mix van zang, orgelspel en fanfareklanken.

De Harmonie had voor het concert het Sneker gospelkoor Signalen onder leiding van Wilco Kloosterman en organist Dirk. S. Donker om medewerking gevraagd. Dat leverde een afwisselend programma op dat begon met een Choral und Canzone van de fanfare gevolgd door samenzang van Ik ben een engel van de Heer. Met het Sanctus van Schubert en een Baroque Triptych van Robert van Beringen werd klassiek ingezet door het korps onder leiding van Piet Visser.

Dirk S. Donker vulde de Martini vervolgens met bekende kerstklanken in Noel van Louis Claude d’Aquin. Na samenzang was het de beurt aan Signalen, die met vrolijke gospels de kerstsfeer bracht. Met Forget your worries, Child of peace and love en Jesus, waht a wonderful child. De Harmonie antwoordde met een Noord kerstliedje en Demelza, waarin Thea Brouwer op sopraansaxofoon soleerde.

Dirk S. Donker, Wieger van der Kooi op trombone en Annamarije Zondervan op trompet brachten samen de liederen Das neugebor’ne Kindelein en In Dulce Jubilo op muziek van Johan Sebastian Bach. In Gracious Good Shepherd soleerde bij Signalen oud korpslid Greta Beeksma. Met passie en vol overgave bracht ze samen met het koor het lied. O Berntsje sa lyts en Hark the Herald maakten het gospelblok compleet.

De fanfare, waarbij de jeugdleden Hester (trombone) en Thirza (trompet) debuteerden, besloot met het populaire Give us peace en het vierde deel uit de Christmas Suite van Jan de Haan. Met Ere zij God was er het traditionele slot. Als toegift bracht de Harmonie Christmas Swing van Dizzy Stratford.