Oud-lid Harmonie Harmen Cnossen dirigeert Bevrijdingsconcert Amsterdam

Harmen Cnossen, oud-lid van onze vereniging, dirigeerde op Bevrijdingsdag met grote overgave de Marinierskapel in Amsterdam.

De chef-dirigent trakteerde koning Willem-Alexander en koningin Maxima op prachtige muziek, waar heel Nederland via de televisie van kon meegenieten. De Harmonie is daar ook best een beetje trots op. Harmen Cnossen maakte van zijn hobby die hij bij de Harmonie begon zijn beroep. Hij werd paukenist bij het NNO en dirigeerde diverse orkesten. Hij had bijvoorbeeld enkele jaren de leiding over het Chinees Nationaal Symfonieorkest in Peking en later dirigeerde hij een omroeporkest in Shanghai. De fan van Led Zeppelin keerde naar Nederland terug waar hij in 2009 dirigent werd van de koninklijke Marinierskapel, het muzikaal paradepaardje van het Nederlandse leger.