Studiedag brengt ons weer stapje dichterbij jubileumconcert

Het was geen grap. We hadden op zaterdag 1 april onze studiedag. Niks niet uitslapen. Half tien op het appel in de oude Pedagogische Academie oftewel de Bogermanlocatie aan de Hemdijk 47.

Bij binnenkomst hadden Esther, Marije en Bea de koffie al bruin en stond versgebakken cake op ons te wachten. Gelukkig regende het buiten pijpenstelen, dan heb je echt het idee dat je verder niks mist en een nuttig bestede dag tegemoet gaat. Na een wakker bakje en een heerlijke plak cake, splitste het korps zich in vieren. De bugels werden bijgespijkerd door Jan Werkman, de hoorns, bassen en euphoniums werden muzikaal uitgelicht door Gijs Heusinkveld, Meine Verbeek sleep het scherp koper bij en Arend gaf saxofoonles aan de sax-sectie.

Uit alle hoeken en gaten van het Bogerman was de strijd van Rienk Bockema te horen. In het ene lokaal was hij nog in Sneek en elders al op Rhodos. En nadat wij weer koffie hadden gehad was Rewenich inmiddels tot inkeer gekomen. Op een wandeling langs de lokalen leek het er nogal luchtig aan toe te gaan bij de sax-sectie. Arend had zijn instrument meegenomen om te vertellen hoe het werkte, maar kon er voor de fotograaf geen noot uitkrijgen. Maar goed dat hij onze dirigent is. Ja dan zijn de andere secties wel wat verder, maar de saxen hebben veel opgestoken, bleek later uit enthousiaste reacties bij de tomaten- en groentesoep van Esther.

Esther had ook de broodjes gesmeerd en kreeg daar na de lunchpauze uiteraard een welgemeend applaus voor. Het was prima geregeld. De inkoop had ze vrijdagavond samen met de pas voor zijn opleiding geslaagde Marco gedaan bij de super in Grou. Na de pauze was er een tutti-repetitie met nog eens Rewenich, maar ook het lichtere werk voor het jubileumconcert op 13 mei vloog nog even voorbij. Vooral Radar Love is nogal jachtig. Arend vindt dat we vorderingen maken. We hebben ook nog maar een dikke maand te gaan naar het concert, dus dat is mooi.

Nog even doorbeuken naar 13 mei. Dan moeten we echt knallen….