Tussen de buien door prachtig buitenconcert

Het voelde zaterdag een beetje zoals vroeger op zaterdagochtend. Gaat de wedstrijd wel door! We hebben het over voetbal en het is al weer een tijdje geleden dat ik achter een bal aanholde. Douwe zal het gevoel wel kennen. Hij loopt zich nog iedere week in het zweet bij ONS.

Je voelde de bui van afgelasting vaak al aankomen als er veel neerslag was gevallen. De consul keurde op zaterdagochtend het veld en bij niet doorgaan ging de leider van het team naar het prikbord dat centraal in het dorp hing. Daar hingen de opstellingen van de teams in een kastje. Hij keerde de opstelling om en schreef er afgelast op. Daar ging dan je voetbalzaterdag.

Dat dreigde zaterdag ook met ons muzikanten. De weersvoorspellingen waren niet al te best voor zaterdagmiddag. Met de voorspelde harde wind en regen zou het onmogelijk zijn om een concert te geven. Maar dankzij buienradar zijn we allemaal een beetje weerman en -vrouw geworden en kon iedereen zaterdagochtend al zien dat het ’s middags droog zou blijven.

En dus kon het geplande optreden gewoon doorgaan. Ik telde 23 spetters op mijn papiertje van Eres Tu, het enige stuk dat ik niet in plastic had gehuld. Dat zul je altijd hebben. Over publiek hadden we ook niet te klagen. Al met al een mooi optreden en ook nog eens voor 35 euro aan bollen verkocht.